Monday 27 March 2017

Gagal di Gelang Patah, lari ke P. Pinang?


BALIK PULAU - Desas-desus Penasihat DAP, Lim Kit Siang mahu bertan­ding di negeri ini membuktikan pemimpin pembangkang ber­kenaan gagal dalam melaksana­kan tanggungjawabnya terhadap pengundi di Gelang Patah.

Lebih memalukan, kata Ahli Parlimen Balik Pulau, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya, Kit Siang dilihat mahu kembali menjadi wakil rak­yat di negeri ini yang pernah me­nyaksikan beliau juga gagal sebagai wakil rakyat suatu ketika dahulu.

Menurut beliau, Kit Siang sebelum ini pernah digelar sebagai ‘Robocop’ ketika bertan­ding di Parlimen Tanjong pada 1995 kerana sikap tidak konsistennya dalam politik sehingga dipertikai pengundi.

“Kenapa mahu lari ke sana dan ke sini? Mungkin beliau takut ke­rana tidak selalu turun ke kawasan sendiri (Gelang Patah), sebab itu berhijrah ke tempat lain,” katanya.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Kesihatan ditemui pemberita selepas merasmikan majlis penu­tupan Kembara Sihat 1Malaysia Peringkat Kebangsaan di sini hari ini.

Program bertemakan #ziarahsenyum itu membabitkan seba­nyak 108 perhentian di seluruh negara dengan jarak perjalanan 8,000 kilometer melibatkan seramai 3,500 peserta.

Dalam pada itu, Hilmi menyifatkan tindak-tanduk Kit Siang yang sering bertukar kawasan bertanding dalam pilihan raya umum seolah-olah memperlekeh­kan kepercayaan pengundi.

Menurut beliau, keputusan itu jelas bertujuan menyelamatkan karier politiknya semata-mata berbanding untuk ber­khidmat kepada penduduk atas kapasiti sebagai wakil rakyat.

“Sebab itu di negeri ini sahaja kita boleh lihat macam-macam masalah termasuk peningkatan tarif air, pelbagai kenaikan cukai dan caj tempat letak kereta yang dikenakan selama 24 jam sekali gus membebankan rakyat,” katanya.

Sumber : Utusan

0 comments:

Post a Comment