Monday 27 March 2017

Kembara Amal Anak Muda Wasatiyah 2017


Tasek Gelugor - Seramai 120 orang pemuda dalam Parlimen Tasek Gelugor telah mengambil bahagian dalam Kembara Amal Wasatiyah yang diadakan semalam.Program bertemakan kerja-kerja amal ini bermula di Komplek Komersial Tasek Gelugor dengan ke semua 120 peserta pemuda berkonvoi ke Masjid Permatang Haji Hassan di ketuai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian , saudara Nasrul Hisham.

Peserta konvoi kemudiannya telah menjalankan kerja-kerja gotong-royong mengecat tembok masjid dan kerja-kerja pembersihan sekitar kawasan masjid bersama YB Yusof Mohd Nor Adun Sungai Dua , pimpinan di peringkat UMNO bahagian , seluruh penduduk dan qariah Permatang Haji Hasan.

Ahli Parlimen Tasek Gelugor , YB Datuk Shabudin Yahya yang turut bersama kemudiannya telah menyerahkan sumbangan kepada 15 orang penerima bantuan dari sekitar kampung Permatang Haji Hasan.

Aktiviti gotong-royong kemudiannya berhenti rehat untuk makan tengahari , solat zohor dan mendengar tazkirah.

Perserta konvoi kemudiannya bergerak mengikut KADUN masing-masing untuk menyampaikan sumbangan kepada 5 penerima bantuan yang dikenal pasti mengikut kadun masing-masing.

Di Kadun Teluk Air Tawar , YB Hjh Jahara Hamid menyertai perserta konvoi dan menemui serta menyerahkan sumbangan kepada penerima yang dipilih.Begitu juga bagi Kadun Sungai Dua disertai oleh YB Yusof Mohd Nor dan Kadun Permatang Berangan disertai oleh YB Haji Omar Hamid.

Semua peserta "Kembara Amal Wasatiyah" kemudiannya berkumpul semula di Taman Rekreasi Padang Cempedak untuk majlis penutup yang disempurnakan oleh YB Haji Omar Hamid , Adun Permatang Berangan.

Saudara Nasrul Hisham selaku Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor sewaktu ditemui berkata beliau berasa bangga dengan komitmen semua pihak khususnya para pemuda dan semua pimpinan di peringkat UMNO Bahagian yang bersama-sama bergandingan bahu bagi menjayakan program yang dirancang.

0 comments:

Post a Comment