Tuesday 28 March 2017

PRIHATIN UMNO Permatang Pauh Lancar Khidmat BAS Percuma


UMNO Permatang Pauh terus prihatin dengan nasib rakyat apabila melancarkan perkhidmatan bas sekolah percuma kepada 180 pelajar miskin dari flat PPR Ampang Jajar untuk ke sekolah di Sekolah Kebangsaan Permatang Pauh dan Sekolah Menengah Kebangsaan Samagagah.

Sebanyak 2 buah bas Rapid Penang telah diperuntukkan kepada para pelajar tersebut dan bas sewa khas ini disediakan khusus bagi perjalanan ke sekolah dengan 4 perjalanan pada setiap hari.

Peruntukkan ini melibatkan kos RM4000.00 sebulan dan ianya dibiayai sepenuhnya oleh Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh , Datuk Haji Mohd Zaidi Haji Said.

Inisiatif dari Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh ,  Datuk Haji Mohd Zaidi Haji Mohd Said ini menjadi satu lagi usaha berterusan UMNO bahagian dalam meringankan beban yang ditanggung oleh ibubapa yang kurang kemampuan selain memudahkan urusan para pelajar untuk ke sekolah.

Selain daripada itu perkhidmatan ini seiring dengan hasrat kerajaan untuk terus membantu rakyat khususnya mereka-mereka yang memerlukan dan ianya menepati dasar kerajaan Barisan Nasional yang mahukan Rakyat Didahulukan , Pencapaian Diutamakan.

0 comments:

Post a Comment