Monday 27 March 2017

"Sentuhan Kasih" Dekatkan Mahasiswa Dengan Ahli Parlimen Tasek Gelugor


Atas inisiatif YB Datuk Shabudin Yahya , Ahli Parlimen Tasek Gelugor maka lahirlah Kelab Mahasiswa Tasek Gelugor yang diwujudkan khusus bagi mendekatkan lagi hubungan kedua-dua belah pihak.

Majlis yang diadakan di MZ Cafe Bangi itu telah dihadiri oleh 50 orang mahasiswa dan mahasiswi daripada Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Universiti Putra Malaysia (UPM).

Selain daripada majlis sembang santai , program atas nama "Sentuhan Kasih" anjuran Ahli Parlimen Tasek Gelugor itu turut membuka peluang kepada semua mahasiswa dan mahasiswi anak-anak Tasek Gelugor untuk bertukar-tukar pandangan dan meluahkan masalah yang dialami mereka sejak berada di perantauan.

Kebajikan dan masalah yang dibangkitkan para mahasiswa dan mahasiswi itu kemudiannya mendapat respon segera daripada Ahli Parlimen Tasek Gelugor dan beliau bersedia membantu dan turut memberikan sumbangan kepada Kelab Mahasiswa Tasek Gelugor yang baru ditubuhkan.

Dalam ucapannya , YB Datuk Shabudin Yahya berkata walaupun mahasiswa dan mahasiswi UKM dan UPM ini berada jauh dari Tasek Gelugor , mereka juga adalah sebahagian daripada anak Tasek Gelugor yang perlu diberikan perhatian.

Program yang diturut dihadiri oleh kepimpinan di peringkat UMNO Bahagian Tasek Gelugor itu diharapkan dapat menjadi jambatan untuk mengeratkan lagi hubungan kedua-dua belah pihak.

0 comments:

Post a Comment