Tuesday 28 March 2017

Ziarah Prihatin Bukti Komitmen UMNO Untuk Terus Membela Rakyat


Sebanyak 15 buah kediaman di sekitar DUN Sungai Acheh telah menjadi persinggahan Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Pulau Pinang merangkap Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang , Datuk Seri Zainal Abidin Osman dalam program ziarah prihatin yang turut disertai oleh Adun Sungai Acheh , YB Dato' Haji Mahmud Bin Haji Zakaria.

Ziarah Prihatin yang dijalankan secara santai itu bukan sahaja merapatkan hubungan penduduk dengan kepimpinan kawasan tetapi juga disusuli dengan penyampaian sumbangan yang dibawa dan diserahkan sendiri oleh kedua-dua pemimpin tersebut kepada 15 penerima yang memerlukan.

Program seumpama ini merupakan program berterusan yang dijalankan pada setiap masa bagi memenuhi keperluan rakyat khususnya golongan yang memerlukan bantuan dan perhatian.Selain daripada itu program Ziarah Prihatin ini juga mensasarkan kepada semua peringkat golongan termasuklah golongan pelajar.

Dalam masa yang sama kedua-dua pemimpin Datuk Seri Zainal dan YB Dato' Haji Mahmud turut meluangkan masa singgah di Kelas Iqraq' Parit Kasa , Nibong Tebal bertemu dengan para pelajar dan tenaga pengajar di situ.

Sedar bahawa ilmu itu adalah pemangkin kepada kehidupan yang lebih baik maka sedikit saguhati disediakan kepada para ustazah yang terlibat agar mereka terus komited dan bersemangat untuk memastikan anak-anak pelajar terus dibimbing dengan sempurna agar menjadi insan yang berguna kepada masyarakat.

Selain daripada mendokong dan berusaha untuk terus memacu keupayaan negara di bawah kepimpinan YAB Datuk Sri Mohd Najib Tun Razak , program ziarah prihatin ini adalah bukti komitmen UMNO Pulau Pinang untuk terus membela rakyat.

0 comments:

Post a Comment