Wednesday 31 May 2017

Apa Cerita Isu Foto Zairil – Dayana ? Sampai Bila DAP Mahu Sorok ?


BUKIT BENDERA – Sudah sampai masanya Dap membakulsampahkan prinsip Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) yang sentiasa dicanangkan parti itu apabila ternyata ia hanyalah wayang semata-mata kerana banyak tidak dipraktikkan apabila sesuatu isu melanda pentadbiran dan pemimpin mereka, demikian pandangan Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Rafizal Abd Rahim.

Jelas beliau dari isu rasuah Ketua Menteri, rumah kos rendah, gadai tanah dan pelbagai lagi termasuk isu yang menimpa Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari semuanya seperti cuba disembunyikan .

Tambah beliau lagi sehingga kini Dap masih terus mengunci mulut dan tidak membentangkan hasil siasatan mereka terhadap isu gambar intim dan mesra yang didakwa mirip Zairil bersama Dayana Sofea.

“Seharusnya Dap mendedahkan hasil siasatan mereka itu ataupun Zairil telah ‘diarah’ untuk berdiam diri sama seperti taktik Setiausaha Agung Dap yang belum disahkan jawatan Lim Guan Eng yang akan terus membisu sekiranya terpalit sebarang isu.

“Rakyat sehingga kini masih tertanya-tanya apakah tindakan yang diambil oleh Dap terhadap Zairil kerana sekiranya perkara sebegini menimpa pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN), sudah pasti pembangkang akan ‘menyalak’ mendesak tindakan tegas diambil kononnya ia membabitkan maruah,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Justeru tegasnya Pemuda Pulau Pinang mendesak Dap negeri itu untuk mendedahkan hasil siasatan terhadap Zairil.

Untuk rekod, Pengerusi Dap Pulau Pinang, Chow Kon Yeow, telah mengarahkan agar Zairil “memberi penjelasan” dan menasihatkannya supaya berdepan dengan media namun sehingga kini isu tersebut terus sunyi.

Zairil sekali lagi menjadi tumpuan selepas beberapa gambar intim dan mesra yang didakwa mirip beliau serta bekas calon Dap pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd. Daud tersebar di internet.

Empat keping gambar itu menunjukkan perlakuan mesra dan intim kedua-dua pasangan berkenaan termasuk berpegangan tangan dan bercium.

Ini merupakan kali ketiga gambar dan video pasangan yang didakwa mirip kedua-dua pemimpin Melayu Dap berkenaan tersebar di media sosial.

Bagaimanapun, Zairil telah menafikan beliau merupakan indvidu di dalam gambar itu dan mendakwa penyebaran gambar tersebut adalah percubaan menyerang peribadinya.

0 comments:

Post a Comment