Wednesday 21 June 2017

Terus Berbakti UMNO Bukit Mertajam Bantu Asnaf


Bukit Mertajam - Seramai 300 golongan asnaf di Parlimen Bukit Mertajam di sini mendapat perhatian UMNO dan Mara Corporation  Bhd. (MaraCorp) apabila menerima bantuan menjelang sambutan Aidilfitri.

Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam , Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata  , sumbangan berbentuk wang ringgit , hamper dan beras itu juga diberikan kepada lebih 2,000 penerima sejak awal Ramadan lalu.

"Ini merupakan penganjuran kali ketiga dan sebelum ini , pergerakan Wanita dan Pemuda bahagian serta Pusat Khidmat UMNO Bukit Mertajam turut menganjurkan program sama.

"Ini bulan baik yang mengalu-alukan kita membuat amal kebajikan.Kita beri semua dan keutamaan kita kepada yang layak tanpa memikirkan pemahaman politik," katanya kepada pemberita dalam sidang ahbar program Kasih Ramadan di sini baru-baru ini.

Yang turut hadir , Pengerusi MaraCorp , Wan Ahmad Saifuddin Wan Ahmad Radzi , Timbalan Pengarah (Khidmat Pengurusan) Mara negeri , Mohammad Arif Fahmi Abdul Ghani dan Timbalan Pengarah (Pembangunan) Mara negeri , Norsiden Ahmad.

Mengulas lanjut , Musa yang juga Ahli Majlis Mara berkata , pihaknya berbangga kerana program tahunan UMNO bahagian itu yang buat julung kalinya melibatkan kerjasama MaraCorp.

Sementara itu , Wan Ahmad Saifuddin berkata , sebagai sebuah anak syarikat baharu Mara , pihaknya menyasarkan program tanggungjawab sosial korporat (CSR) sebagai platform memperkenalkan peranan mereka kepada umum.

"Kita mahukan permulaan yang baik menerusi kerjasama dengan pelbagai lapisan kepimpinan Mara termasuk turun padang dan menyumbang kepada yang memerlukan," katanya.

Dalam masa sama  , beliau memberitahu sebagai sebuah syarikat pelaburan strategik Mara , pihaknya akan menjalankan pemantauan terhadap anak syarikat agensi itu yang mendapat suntikan dana kerajaan. sumber utusan

0 comments:

Post a Comment