Sunday 27 August 2017

PM Ulangi Sejarah Tun Razak


BALIK PULAU: Datuk Seri Najib Razak hari ini meluangkan masa kira-kira 30 minit menghadiri Majlis Sambutan Jubli Emas di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri, di sini.

Kehadiran Perdana Menteri yang disambut lebih 1,000 warga sekolah berkenaan, mengulangi sejarah bapanya, Allahyarham Tun Razak Hussein, yang merasmikan pembukaan sekolah itu 48 tahun lalu.

Najib dalam ucapannya berkata, sejak 60 tahun lalu, rakyat dapat menyaksikan dan menikmati pelbagai kemajuan menerusi dasar diperkenalkan kerajaan Pusat.

"Ada negara yang mencapai kemerdekaan lebih awal daripada kita tetapi pencapaian kemajuannya tidak seperti mana yang dapat kita lihat di Malaysia.

"Ini kejayaan yang perlu kita pahat dalam ingatan agar kita hargai sejarah negara dan lebih hargai masa depan kita," katanya dalam ucapan ringkas ketika merasmikan Majlis Sambutan Jubli Emas SMK Seri di sini, petang tadi.

Yang turut hadir Timbalan Menteri Pendidikan, Datuk P Kamalanathan dan Pengetua SMK Seri, Wan Sajiri Wan Hassan.

SMK Seri dibuka pada 10 Januari 1965 dan dirasmikan Tun Razak yang ketika itu adalah Timbalan Perdana Menteri pada 17 April 1969.

- Berita Harian

0 comments:

Post a Comment