Friday 25 August 2017

Sukan Sea 2017 Menyatukan Rakyat Malaysia #BangkitBersama #KL2017


Penganjuran Sukan Sea 2017 benar-benar memberikan inspirasi kepada seluruh warga Malaysia untuk bangkit bersama atas semangat 1Malaysia.

Sejak hari pertama gelangang Sukan Sea 2017 membuka tirai , para peminat sukan tanahair dan seluruh penyokong Malaysia tampil memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi terhadap kontinjen Malaysia yang kini sedang berjuang untuk merealisasikan misi muncul juara keseluruhan Sukan Sea 2017 edisi ke-29 ini.

Cukup membanggakan sekali apatah lagi kemenangan para atlet negara dalam acara masing-masing kadang-kalanya menyentuh hati dan perasaan seluruh rakyat Malaysia tatkala lagu Negaraku dimainkan.

Salah seorang peminat sukan tanahair , Saudara Muhammad Subhi Abu Bakar dari utara tanahair yang ditemui baru-baru ini menyatakan bahawa beliau sendiri menitiskan air mata setiap kali melihat kejayaan pasukan Malaysia dan perasaan sebak pasti hadir apabila lagu Negaraku dikumandangkan dengan bendera Malaysia mendahului negara-negara lain.

Satu perasaan yang tiba-tiba hadir sewaktu meraikan kejayaan pasukan Malaysia , beliau yang akan kembali ke Kuala Lumpur awal minggu ini untuk sama-sama memberikan sokongan kepada pasukan Malaysia mendoakan kejayaan Malaysia untuk muncul juara keseluruhan dan mengucapkan tahniah kepada Malaysia dan YB Khairy Jamaluddin yang telah menunjukkan kesungguhan dalam penganjuran kali ini sehingga mampu menarik minat seluruh warga Malaysia untuk sama-sama bangkit bersama.

Dalam masa yang sama para netizen sudah pasti dapat melihat dengan jelas bagaimana seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang , bangsa , agama bangkit bersatu atas semangat 1Malaysia demi kejayaan bersama.

Video di bawah pastinya mencuit hati semua kita dengan ungkapan They tell us we are Muslims/Chinese/Indians, but last night showed us that we are MALAYSIANS first! #AyuhMalaysiaku #BangkitBersama

kredit KitaJuara2017 

0 comments:

Post a Comment