Tuesday 12 September 2017

PM Bertemu Pelajar Dan Diaspora Malaysia


WASHINGTON DC, 12 Sept – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor mengadakan pertemuan dengan para pelajar dan diaspora Malaysia pada jamuan malam di Kedutaan Besar Malaysia di sini Isnin.

Najib dan isteri berada di Washington DC untuk lawatan kerja tiga hari yang bertumpu kepada pertemuan bersama Presiden Donald J. Trump yang dijadual berlangsung di Rumah Putih pada Selasa.

Pada majlis itu, Perdana Menteri memberi gambaran situasi semasa di Malaysia serta pesanan sempena Hari Kebangsaan dan sambutan Hari Malaysia.

Terdapat kira-kira 28,000 rakyat Malaysia menetap di bandar-bandar seluruh Amerika Syarikat.

Hadir sama pada majlis itu Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rohani Abdul Karim, Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat Tan Sri Dr Zulhasnan Rafique dan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa.

Dalam ucapannya, Perdana Menteri berkata pertemuan beliau dengan Presiden Trump akan membolehkan beliau menjelaskan kepada Amerika Syarikat bahawa Malaysia berazam untuk menjadi sebuah negara yang maju dan menjanjikan lebih banyak peluang.

Najib berkata Malaysia akan terus menyokong usaha global untuk memerangi keganasan dan pada masa sama menyebarkan imej sebenar Islam.

0 comments:

Post a Comment