Wednesday 15 November 2017

Dakwaan Kerajaan Pusat Tak Hulur Bantuan Banjir, Guan Eng Penipu dan Biadap


BUKIT BENDERA, 15 Nov – Lim Guan Eng Penipu!… ujar Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Rafizal Abd Rahim mengulas kenyataan Ketua Menterinya yang mendakwa kononnya sehingga hari ini Kerajaan Pusat tidak menghulurkan sebarang bantuan kepada negeri itu bagi mengatasi masalah banjir termasuk bantuan kepada mangsa bencana.

Jelas beliau, sikap Guan Eng kali ini sangat melampau dan keterlaluan kerana Kerajaan Pusat pimpinan Barisan Nasional (BN) tidak pernah memilih bulu dalam menghulurkan bantuan.

“Bagi saya kali ini Guan Eng sangat biadap dan lupa diri. Dia ibarat buaya… bila kita sudah hulurkan bantuan, kaki kita pula digigitnya.


“Mungkin Guan Eng sudah nyanyuk dan lupa bahawa bagi mengelakkan kejadian banjir besar berulang di Pulau Pinang, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan 13 projek tebatan banjir yang dikenalpasti dan akan dilaksanakan di negeri ini malah Kerajaan Pusat telah meluluskan RM150 juta serta sanggup pertimbangkan untuk peruntukan tambahan mengikut kemampuan kewangan Kerajaan Pusat.

“Guan Eng juga mungkin sudah lupa jasa Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang digerakkan oleh Kerajaan Pusat bagi membantu Pulau Pinang.

“… atau mungkin Guan Eng sudah sangat terdesak sehingga menganggap rakyat bodoh dan boleh diperkotak-katikkan dengan menyebarkan penipuan sebegitu rupa,” ujarnya.

Tambah Rafizal, Guan Eng sepatutnya malu kerana sebagai seorang Ketua Menteri dia tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan dungu sebegitu.

“Saya rasa Guan Eng sudah buta sehingga tidak nampak bantuan demi bantuan yang dihulurkan oleh Kerajaan Pusat bagi membantu mangsa banjir di negeri ini.

“… daripada sibuk memburukkan Kerajaan Pusat adalah lebih baik Guan Eng fikir bagaimana mengatasi masalah bukit yang semakin botak di negeri ini akibat daripada perbuatan tamak diri sendiri,” bidasnya lagi.

Guan Eng dalam satu sidang media di Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) baru-baru ini mendakwa kononnya belum ada sebarang pengumuman bantuan daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, selepas lawatan beliau ke Pulau Pinang pada 7 November lalu. 

0 comments:

Post a Comment