Tuesday 21 November 2017

Itulah Wajah Sebenar Dap, Walau Apapun Yang PM Bantu Mereka Akan Tetap Keji – Mas Ermieyati


KUALA LUMPUR – “Itulah Dap… wajah sebenar Dap… mereka ini cauvinis… bila tengok dia (Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng) menangis minta tolong kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, telefon pukul 3.00 pagi… pukul 8.00 pagi sudah ada bantuan dari Angkatan Tentera Malaysia (ATM), tapi mana mereka tahu bersyukur,” ujar Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia Datuk Mas Ermieyati Samsudin.

Katanya, Dap sememangnya tidak tahu berterima kasih kerana walau apapun bantuan dan perhatian yang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hulurkan, mereka tetap mengeji pada akhirnya.

“Bukan isu banjir sahaja… kita lihat betapa besar jiwa dan hati Perdana Menteri melawat Anwar (Ibrahim) malah sebelum ini pemimpin pembangkang yang lain juga tapi entahlah… saya tidak faham hati ‘kaudu’ mereka ini…

“Tidak boleh ke seminit sahaja ada satu perasaan dan bersangka baik atau positif dalam hati pada mereka kepada Perdana Menteri… pelik,” bidasnya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Masjid Tanah berkata demikian dalam mengulas berkaitan kenyataan Guan Eng baru-baru ini yang mendakwa kononnya sehingga hari ini belum ada sebarang bantuan yang dihulurkan oleh pihak kerajaan kepada mangsa banjir di Pulau Pinang.

Justeru beliau melahirkan rasa bersyukur kerana terbuka hati untuk berada dalam parti UMNO.

“Syukur saya berada dalam parti UMNO kerana Presiden dan Timbalannya mengajar kita untuk sentiasa mempunyai jiwa besar walaupun orang buat kita tapi jangan kita buat orang.

“…saya berharap saya boleh jadi seperti beliau. Jiwa beliau sangat murni,” luah Mas Ermieyati.

Oleh itu beliau menyeru agar rakyat menilai yang mana intan dan yang mana kaca kerana pembangkang hanya tahu mencela dan mengambil kesempatan demi kepentingan politik mereka.

Beliau turut mengajak kepada semua ahli UMNO khususnya Puteri untuk mencontohi jiwa besar Perdana Menteri.

“Kita ahli UMNO terus buat kerja, biarlah pembangkang dengan cara mereka kerana apa yang telah ditunjukan oleh Perdana Menteri adalah satu nilai murni, nilai kepimpinan yang harus kita belajar.

“Bukan mudah mahu jadi Perdana Menteri… Orang ini yang telah kau fitnah dan sebagainya tetapi masih juga terus menghulurkan bantuan.

“Saya fikir Dap tidak akan berubah, Dap akan tetap dengan caranya, pentingkan diri, bongkak dan celupar. Itulah Dap,” tegas Mas Ermieyati lagi.

Untuk rekod, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan 13 projek tebatan banjir yang dikenalpasti dan akan dilaksanakan di Pulau Pinang malah Kerajaan Pusat telah meluluskan RM150 juta serta sanggup pertimbangkan untuk peruntukan tambahan mengikut kemampuan kewangan Kerajaan Pusat.

Bukan itu saja, pelbagai pihak termasuk semua sayap UMNO bertungkus lumus menolak fahaman politik demi membantu meringankan beban mangsa banjir di Pulau Pinang.

0 comments:

Post a Comment