Wednesday, 22 November 2017

‘Ratib’ Pembangkang Buat Tuduhan Pada UMNO Makan Diri – Azwan


KUALA LUMPUR, 22 Nov – ‘Ratib’ pembangkang yang terus menerus melemparkan pelbagai tohmahan terhadap UMNO termasuklah tuduhan parti perkauman ternyata memakan diri setelah apa yang berlaku hari ini memperlihatkan sebaliknya dengan Barisan Nasonal (BN) terus kukuh dan utuh melaksanakan tanggungjawabnya terhadap rakyat.

Kalau UMNO sebuah parti perkauman tentunya BN yang terdiri daripada pelbagai parti yang mempunyai pelbagai latar belakang bangsa dan budaya serta agama tidak mampu untuk bergerak menerajui kepimpinan negara sekian lama.

Bagi Naib Ketua Pemuda UMNO, Senator Khairul Azwan Harun perkara tersebut sememangnya berasas dan mereka (pembangkang) seharusnya mencermin diri dan merenung sedalam-dalamnya apa yang dilontarkan itu berasas atau sekadar untuk gimik politik semata-mata.

“Saya tidak dengar lagi pemimpin kita memainkan isu perkauman…namun berdasarkan kepada apa yang berlaku hari ini kita dapat lihat apa yang disebut oleh Dr Mahathir sebagai contoh…beliau sendiri yang memainkan isu kaum melabel pemimpin kita dengan pelbagai gelaran.

“Daripada itu, kita dapat tengok masyarakat keturunan Bugis dan rakyat Malaysia mula marah…semuanya desak Dr Mahathir memohon maaf dan pada saya mereka seharusnya perlu cermin diri terlebih dahulu,” katanya.

Azwan seterusnya menambah kekuatan di dalam BN sememangnya tidak dapat dinafikan kerana semua pihak di dalam parti itu baik di kalangan sayap Pemuda dan sebagainya sentiasa menekankan prinsip setiakawan.

“Dengan adanya semangat tersebut, hubungan yang sedia terjalin lebih akrab dan memberi impak yang amat bermakna buat parti. Inilah bukti jelas ‘ratib’ mereka memakan diri.

“Kita tidak kekok…malah sentiasa bekerjasama dan melihat hubungan baik ini dari sehari ke sehari menjadi lebih baik sekaligus menamatkan segala tohmahan yang mengaitkan kita dengan soal perkauman dan sebagainya. BN menjadi bukti kepada segala-galanya.

“Hasil daripada itulah BN terus dipercayai oleh rakyat berbanding pakatan pembangkang yang hanya kekal buat seketika malah pakatan yang dibentuk sekadar bermusim iaitu untuk berdepan pilihan raya umum semata-mata.

“Selepas pilihan raya umum, berlaku keretakan dan akhirnya membawa kepada perpecahan dan terungkai di pertengahan jalan. Inilah yang membezakan kita sebenarnya dengan mereka,” katanya lagi.

0 comments:

Post a comment