Wednesday 31 January 2018

Sokongan Komuniti India Pastikan BN Menang PRU14


Sokongan masyarakat India penting bagi bagi memastikan kemenangan BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak lama lagi.

Menegaskan perkara itu Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata ia juga membolehkan kerajaan hari ini dapat menyalurkan peruntukan dan bantuan secara terus kepada komuniti tersebut.

“Kita tutup cerita lama, tutup buku lama bagi mana-mana yang tidak bersetuju. Dalam hari besar kita nanti, kena sokong BN kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sudah banyak melakukan perubahan lebih baik kepada rakyat.

“Untuk mendapatkan sokongan yang besar maka kena dapat dokongan lebih besar.Kalau ini dapat dilakukan, saya akan bisik kepada Najib untuk salur bantuan lagi kepada masyarakat India dengan jumlahnya lebih besar lagi,” katanya ketika berucap semasa membuat kunjungan ke Batu Caves bersempena sambutan Thaipusam, Rabu.

Zahid dalam masa yang sama turut mengumumkan peruntukan tambahan sebanyak RM2 juta bagi membangunkan semula dan menaiktaraf Pusat Kebudayaan India di Batu Caves, yang akan disalurkan dalam tempoh seminggu ini.

Peruntukan khas kepada Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan turut juga akan disalurkan bagi meningkatkan usaha promosi Batu Caves sebagai destinasi yang mesti dilawati pelancong.

“Saya akan menyalurkan sedikit lagi kepada Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan bagi lakukan promosi kepada Batu Caves untuk menjadi tapak pelancongan dunia. Lokasi ini sudah terbukti menjadi tapak ikonik pelancong,” katanya.

“Kita harap pada 3 Jun akan datang ini lebih ramai akan hadir ke Batu Caves, saya minta Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan lipatkan usaha untuk bawa lebih ramai pelancong ke sini,” katanya.

Turut hadir, Duta Khas Malaysia ke India dan Asia Selatan, Tun S Samy Vellu, Timbalan Presiden MIC, Datuk SK Devamany serta Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk M Saravanan.


0 comments:

Post a Comment