Monday 26 February 2018

Laluan Baharu Teluk Kumbar ke Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP) Jimatkan Masa


PULAU PINANG 26 Feb. - Projek laluan baharu dari Teluk Kumbar ke Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP) sepanjang tiga kilometer di Bayan Lepas di sini dapat memendekkan waktu perjalanan daripada 30 minit kepada hanya 10 minit.

Perkara itu diakui Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan negeri, Datuk Seri Zainal Abidin Osman yang turut memaklumkan projek tersebut merupakan salah satu usaha Kerajaan Persekutuan memberikan keselesaan kepada penduduk negeri ini.

Menurut beliau, jalan itu mula dibina  pada 2014 dan siap hujung tahun lalu sebelum mula dibuka awal tahun ini iaitu hanya mengambil masa kira-kira tiga tahun.

“Berbeza dengan Kerajaan DAP Pulau Pinang, apabila mereka rancang untuk buat jalan pada 2014 juga, sampai sekarang pun masih belum mula lagi.

“Inilah manifestasi Kerajaan Persekutuan, kita akan kotakan janji walaupun mungkin sedikit terlewat,” katanya selepas merasmikan Majlis Pembukaan Jalan (Flag Off) Projek Menaik Taraf Jalan Persekutuan FT006 dari Teluk Kumbar ke LTAPP itu pagi ini. - Utusan Online








0 comments:

Post a Comment