Friday 30 March 2018

Briged Gempur Satukan Pemuda BN Kelantan Hadapi PRU-14


TANAH MERAH 30 Mac – Briged Gempur 2314 Barisan Nasional (BN) yang dilancarkan di negeri Kelantan hari ini mampu menyatupadukan pemuda di seluruh negeri ini.

Buktinya, apabila seramai 5,000 orang hadir dalam majlis pelancaran berkenaan yang diadakan di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di sini hari ini.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, Pemuda BN di negeri ini perlu bergerak sebagai satu pasukan bagi memastikan kemenangan dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

“Semua Pemuda BN baik dari jajahan Gua Musang, Kuala Krai, Jeli, Machang mahupun Tanah Merah perlu kerja berpasukan demi memastikan kemenangan milik BN di negeri ini.

“Malah, saya juga mahu Pemuda MCA dan MIC di negeri ini mempunyai Briged Gempur juga kerana pemuda merupakan sayap penting yang akan menentukan jatuh ba­ngun sesebuah parti,” katanya.

Beliau berkata demikian sebelum majlis pelancaran briged berkenaan di sini hari ini.

Yang turut hadir, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin; Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Nege­ri, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub dan Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Datuk Seri Ikmal Hisham Abdul Aziz.

Sementara itu, Khairy berkata, briged tersebut merupakan jentera utama parti yang sinonim dengan Pemuda BN.

“Ini termasuklah kerja-kerja pemasangan bendera, poster, kawalan keselamatan serta portfolio baharu seperti biro penerangan dan komunikasi yang ditubuhkan demi memastikan kelancaran perjalanan pilihan raya nanti.

“Malah, ini juga merupakan pelancaran jentera pilihan raya se­cara rasmi di setiap negeri dan esok saya akan lancarkan di Terengganu dan dalam masa dua minggu lagi, kita jangka semua pelancaran briged berkenaan selesai di setiap negeri,” jelasnya. - Utusan Online

0 comments:

Post a Comment