Thursday 29 March 2018

Pembangkang Dangkal...Gagal Bezakan TN50 Dengan Manifesto Untuk Orang Muda


KUALA LUMPUR, 29 Mac – Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairul Azwan Harun membidas kenyataan mereka yang tidak bertanggungjawab kononnya manifesto khusus buat golongan muda yang diwujudkan bersempena dengan Pilihanraya Umum ke – 14 (PRU14) adalah kerana Transformasi Nasional (TN50) gagal mencapai agendanya.

Jelas beliau, kenyataan tersebut adalah satu kenyataan yang dangkal dan membuktikan pembangkang sebenarnya keliru dan tidak faham perancangan TN50 itu sendiri.

“Saya rasa di kalangan pengamal media sosial terutama di pihak pembangkang, mereka sengaja memutar-belitkan hasrat yang kerajaan telah anjurkan ini. TN50 adalah satu perancangan panjang untuk tempoh 30 tahun manakala manifesto pula adalah perancangan untuk tempoh 5 tahun selepas PRU… ini berbeza.

“Perancangan TN50 masih berlanjutan dan betul… sebahagian dalam perancangan TN50 itu boleh dilaksanakan sekarang tanpa perlu menunggu 30 tahun akan datang dan ia mungkin akan dimasukkan dalam manifesto, tetapi jangan kita lihat kekeliruan itu tapi lihat nikmat dan kebaikan yang akan kita bentangkan.

“Semua ini untuk menjamin masa depan yang lebih baik untuk anak muda itu sendiri,”

Tambah beliau, sebenarnya memang sudah menjadi lumrah pembangkang yang suka bermain dengan isu dan mengambil sahaja peluang untuk memutar-belitkan kenyataan. - umno online

0 comments:

Post a Comment