Wednesday 21 March 2018

Pembangkang Hanya Pandai Buat Cerita Dongeng – Najib


MELAKA – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyelar pembangkang yang menurutnya  hanya pandai menabur janji kosong, mereka cerita dongeng dan menghasut rakyat.

“Pembangkang banyak berjanji. Tanya dia saja bagaimana air di Selangor, bagaimana terowong di Pulau Pinang…siapa buat rumah tak mampu milik,” katanya merujuk kepada kelemahan pembangkang dalam menyediakan infrastruktur kepada rakyat.

Beliau berkata demikian ketika  berucap pada majlis jamuan teh Perdana Menteri bersama rakyat dan pelancaran jentera Pilihan Raya Barisan Nasional (BN) Bukit Katil.

Turut hadir sama pada majlis tersebut isterinya Datin Seri Rosmah Mansor, Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron dan Ketua UMNO Bahagian Bukit Katil, Tan Sri Mohd Ali Rustam.

Najib berkata pembangkang juga sering memperlekeh dan menyebar pembohongan terhadap usaha BN dalam pembangunan negara.

Mengambil contoh bekas lokasi Pangkalan Udara (PU) Sungai Besi yang bakal dibangunkan semula, kata Najib pembangkang telah menfitnah kononnya projek tersebut telah dimiliki China, tetapi pada hakikatnya ia adalah milik Malaysia.

Najib berkata baru-baru ini, beliau juga telah melakukan lawatan kerja ke PU Sendayan, Seremban dan bertemu dengan anggota tentera di sana.

Beliau berkata ada anggota tentera yang mengeluarkan air mata kerana gembira dapat kemudahan perumahan yang selesa disediakan oleh kerajaan.

“Jangan percaya kerana mereka (pembangkang) hanya banyak tipu dan sekarang ini mereka hasut budak kecil pasal GST padahal dengan GST lah kerajaan sediakan kemudahan seperti sekolah serta hospital dan banyak lagi dapat dibuat,” katanya. - Bernama

0 comments:

Post a Comment