Thursday 12 April 2018

UMNO P.Pinang Tanding 5 Parlimen, 15 DUN… Zainal Abidin Umum Tidak Bertanding PRU-14


NIBONG TEBAL, 12 April – Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang, Datuk Seri Zainal Abidin Osman mengumumkan tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) akan datang.

Jelas beliau, seorang muka baru akan diperkenalkan sebagai calon di Parlimen Nibong Tebal bagi menggantikan dirinya.

“Sebenarnya telah hampir dua tahun saya memaklumkan hasrat ini kepada Presiden parti.

“Saya juga amat berterima kasih kepada Datuk Seri Najib Tun Abd Razak kerana bersetuju apabila saya mencadangkan untuk seorang muka baru menggantikan saya di kerusi Parlimen Nibong Tebal.

“Pengganti saya ini telah berkhidmat kepada masyarakat dan mendapat reaksi yang positif di kalangan penduduk tempatan,” jelas beliau dalam satu kenyataan kepada UMNO-Online di sini, hari ini.

Selain itu tambah Zainal, walaupun tidak akan bertanding namun beliau akan terus memberikan sepenuh usaha dan tumpuan untuk memimpin Jentera Pilihan Raya UMNO Pulau Pinang untuk ‘retain’ tiga kerusi Parlimen dan 10 kerusi DUN sedia ada selain ‘regain’ dua kerusi Parlimen dan lima kerusi DUN yang pernah di menangi sebelum ini di samping mengerakkan jentera UMNO untuk membantu calon-calon BN di kerusi-kerusi lain.

Bercakap soal calon di negeri itu jelas beliau, senarai calon-calon UMNO Pulau Pinang  yang mewakli BN telah dimuktamadkan dan akan diumumkan oleh Pengerusi BN dalam masa terdekat.

“Calon-calon BN Pulau Pinang terdiri daripada lima calon Parlimen dan 15 calon DUN daripada UMNO manakala lapan calon Parlimen dan 25 calon DUN mewakil parti-parti komponen Gerakan, MCA dan MIC,” jelas Zainal. – MediaUMNO

0 comments:

Post a Comment