Saturday 5 May 2018

Najib Sifatkan Tun Abdullah Pemimpin Negara Sejati


KEPALA BATAS 5 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi sebagai tokoh pemimpin negara dan UMNO sejati.

Menurut Perdana Menteri, beliau melahirkan rasa hormat kepada Abdullah yang juga bekas Ahli Parlimen kawasan ini kerana tidak berganjak menyokong Barisan Nasional (BN) sama ada ketika susah atau senang.

“Tun Abdullah sedar selagi ada BN, perjuangan kita selama ini (membela rakyat) dapat diteruskan,” katanya ketika berucap dalam majlis bertemu rakyat di Penaga, di sini hari ini.

Menurut Najib, beliau boleh menerima perbezaan pendapat dengan mana-mana pemimpin tetapi mengambil pendekatan seperti dituntut Islam iaitu bermesyuarah.

“Tetapi ada seorang lagi bekas pemimpin parti (Tun Dr. Mahathir Mohamad) sampai mahu bakar rumah kita (BN dan UMNO).

“Sedangkan ini rumah yang kita bina bersama-sama, rumah yang memberi perlindungan kepada kita dari terik panas matahari,” katanya.

Disebabkan  itu, tegas Najib, beliau tidak akan sesekali membenarkan Dr. Mahathir meruntuhkan rumah (BN dan UMNO) yang dibina kerana masih banyak yang perlu dilakukan untuk membela rakyat.

“Tetapi kami (pemimpin BN dan UMNO) tidak boleh melakukannya bersendirian, sebaliknya memerlukan sokongan rakyat,” katanya. - Utusan Online

0 comments:

Post a Comment