Thursday 7 June 2018

Bantulah Peminjam PTPTN Sebelum ‘Menyibuk’ Pemilihan Dalam UMNO, Ingatan Shahar Kepada Syed Saddiq


KUALA LUMPUR, 7 Jun – Ketua Pemuda UMNO Pahang, Mohd. Shahar Abdullah hari ini menyarankan agar Ketua Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menumpukan usahanya agar menjadi Menteri Belia dan Sukan bagi memberikan tumpuan dalam membantu peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Menurut beliau daripada menyibuk ‘jaga tepi kain’ UMNO terutama pemilihan jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, adalah lebih baik Syed Saddiq membantu peminjam PTPTN bergaji RM4,000 ke bawah yang mengharapkan Pakatan Harapan (PH) menunaikan janji mereka sebelum menang PRU14.

“Syed Saddiq kena sedar, ramai anak-anak muda juga ternanti-nantikan satu juta peluang pekerjaan yang dijanjikan PH walaupun kerajaan baru kini sedang sibuk bertungkus-lumus untuk menggambarkan ekonomi negara seakan-akan tenat.

“Ini kerana, Syed Saddiq kena tunggu saya tidak lama lagi untuk saya bangkitkan, ungkit janji-janji PH di Dewan Rakyat sebagai membawa penyesalan dan kekesalan anak muda mengundi PH tempoh hari,” katanya menerusi catatan facebook beliau.

Jelas Mohd Shahar, sebagai ahli parlimen, beliau mahu bertanya kepada Syed Saddiq selaku bakal menteri belia dan sukan mengenai apa yang beliau lakukan untuk anak-anak muda tanpa mengira bangsa dalam mengurangkan beban kos sara hidup, peluang pekerjaan dan segala apa yang pernah dijanjikan.

“Daripada menyibuk mengenai ‘rumahtangga’ UMNO dan sesedap mulut memanggil exco Puteri UMNO sebagai pembaris, adalah lebih baik Syed Saddiq terus bersuara dalam PH terutama menegur pimpinan utama agar menunaikan janji-janji manis mereka.

“Daripada biar Nik Nazmi Nik Ahmad dari PKR jadi menteri belia, lebih baik Syed Saddiq yang jauh lebih muda menunjukkan taring kerana rekod kepimpinan Nik Nazmi tidak begitu menonjol walaupun pernah menjadi timbalan speaker Dewan Undangan Negeri Selangor.

“Ingatlah, waimma baru setahun jagung dalam politik, pemimpin PH termasuk Syed Saddiq sedang dinilai oleh masyarakat terutama anak-anak muda yang akan sekali lagi mengundi dalam masa lima tahun lagi,” katanya. – MediaUMNO

1 comments:

  1. Betul jugak ni..
    Pegi la belaja nk masuk dewan nnt..
    Nak pakai apa.. mcm mana nak ckp..dll
    Menyibuk benda lain naper..
    Budak2 yg hutang tu.. tolong bayar..
    Kerajaan tadak duit tu..

    ReplyDelete