Sunday 24 June 2018

Kejayaan Asyraf Wajdi Beri Isyarat Perlunya Pembaharuan Dalam UMNO


PULAU PINANG 24 Jun - Kejayaan bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki memenangi jawatan Ketua Pemuda UMNO bagi sesi 2018-2021 memberi isyarat jelas perlunya satu pembaharuan dibuat secara total dalam parti itu.

Ketua Pemuda UMNO negeri, Rafizal Abd. Rahim berkata, hal ini demikian kerana UMNO perlu menawan semula kepercayaan rakyat dalam mengharungi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) dengan suatu pendekatan yang serba baharu.

“Kita (Pemuda UMNO Pulau Pinang) mengucapkan tahniah kepada beliau kerana berjaya memenangi jawatan itu (Ketua Pemuda UMNO).

“Pada masa yang sama, perlu diingat, yang menang itu ‘tidak menang’ kesemuanya dan yang kalah juga ‘tidak kalah’ semuanya.

“Kini menjadi tugas kepada beliau (Asyraf Wajdi) untuk menyatukan semula bahagian-bahagian (UMNO) dengan seberapa segera agar titik persamaan dapat ditemukan untuk kembali dalam usaha memenangi hati rakyat,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ashraf Wajdi, 42, diumumkan secara rasmi sebagai Ketua Pemuda UMNo menerusi Twitter Pemilihan UMNO 2018 hari ini selepas memperoleh 65 undi berbanding pencabar terdekatnya, Khairul Azwan Harun dengan 62 undi.

Dua lagi calon untuk jawatan itu iaitu Mohd. Shahar Abdullah dan Datuk Seri Jamal Yunos pula masing-masing memperoleh 51 dan dua undi.- Utusan Online

0 comments:

Post a Comment