Friday 22 June 2018

'Kekal Berjuang, Pertahan Perjuangan'


Pemilihan UMNO 2018 adalah bukti bahawa parti UMNO sedang melalui revolusi politik dan dalam keadaan yang penuh mencabar ini, UMNO masih lagi meneruskan tradisi pemilihannya dengan membuka seluas-luasnya proses pemilihan sehingga ke peringkat akar umbi.

Ahli UMNO di seluruh negara bakal memulakan proses pemilihan penuh demokrasi ini bermula 23 Jun 2018 melibatkan semua pergerakan sayap-sayap parti.

Justeru itu Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia juga terlibat dalam proses ini dan sudah tentunya kalimah perubahan yang disebut-sebut oleh seluruh ahli bakal diterjemahkan dalam kertas undi nanti.

Daripada ratusan calon anak muda yang berwibawa dan berkaliber di seluruh negara, Pulau Pinang turut menampilkan seorang calon pemuda yang berdedikasi untuk sama-sama menyumbang dalam arus perubahan kali ini.

Atas prinsip 'Kekal Berjuang, Pertahan Perjuangan' saudara Afriz Bin Mohd Nor, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Bukit Gelugor dari Pulau Pinang menawarkan diri sebagai calon Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia bagi pemilihan UMNO 2018 - 2021.

Calon Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia bernombor 105 ini adalah seorang pemimpin muda yang disegani dan mudah didekati bukan sahaja di bahagian Bukit Gelugor tetapi juga di negeri Pulau Pinang dan Malaysia amnya.

Pengalaman beliau sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian dan gerak kerja membantu Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang serta UMNO Negeri Pulau Pinang khususnya dalam menghadapi Pilihanraya Kecil diseluruh negara, Pilihanraya Umum dan gerak kerja parti, wajar digarap dan diangkat keperingkat pusat khususnya dalam proses memperkukuhkan parti.

Selain daripada itu peranan beliau dalam parti sebagai salah seorang pemimpin muda yang terlibat secara langsung dalam pengurusan gerak kerja di peringkat Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia melibatkan Biro Media Sosial yang aktif khususnya dalam menghadapi PRU14 yang lalu juga dilihat sebagai tawaran untuk satu anjakan dan perubahan kepada parti UMNO .

Kematangan politik yang dimiliki dan pengalaman luas beliau khususnya dalam pengurusan jentera media sosial adalah 2 elemen terbaik yang dimiliki oleh anak muda ini dan atas prinsip 'Kekal Berjuang, Pertahan Perjuangan' saudara Afriz Bin Mohd Nor adalah calon Exco Pergerakan UMNO Malaysia yang wajar diberikan ruang dan peluang sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia 2018 - 2021.

0 comments:

Post a Comment