Saturday 29 June 2019

Dasar ‘Divide And Rule’ Dap Berjaya Pecahkan Orang Melayu, Hilang Kuasa Politik


GEORGETOWN, 29 Jun – Dasar ‘divide and rule’ Dap berjaya memecah-belahkan Melayu Malaysia, menyebabkan kaum majoriti itu hilang kuasa politik dan minoriti berkuasa.

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata taktik politik itu bukan saja mewujudkan Melayu berpuak-puak malah meminggirkan banyak hak mereka yang terpelihara sebelum ini.

“Kejayaan mereka menyertai Kerajaan Pakatan Harapan adalah hasil pendekatan politik yang mampu menjerumuskan parti orang Melayu ke dalam jerat mereka.

“Kerana itulah kesedaran Melayu/Islam perlu dihidupkan semula dengan penggemblengan UMNO dan Pas. Inilah mulanya kebangkitan kita,” katanya di perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO bahagian Bukit Bendera di sini, hari ini.

Sebagai contoh jelas beliau isu Kampung Manggis di Georgetown mencerminkan bagaimana Dap cuba ‘mengusir’ orang Melayu dari bahagian pulau negeri itu.

“Pengambilan alih tanah dan penjualannya kepada pemaju, yang kemudiannya meletakkan harga yang tidak terjangkau oleh orang Melayu, adalah salah satu cara kotor menindas Melayu yang menjadi penduduk asalnya”, ujarnya.

Kerana itulah tegas Dr Zahid orang Melayu perlu bangkit demi mempertahankan hak agar mereka tidak dipinggirkan manakala orang miskin tidak terbiar.

Kerjasama dengan Pas, jelasnya lagi, akan memastikan masa depan orang Melayu dan semua kaum dipelihara dan dipertingkatkan.

Dr Ahmad Zahid turut mengingatkan seorang timbalan menteri bukan Islam agar jangan cuba mencampuri hal-ehwal agama itu sedangkan pengikutnya tidak pernah cuba mencampuri urusan agama lain.

“Ini bukan caranya . Agama Islam jangan diusik. Serahkan urusan tadbir pendidikan Islam kepada penganut agama itu, dan bukannya oleh mereka yang berlainan agama.” katanya. –MediaUMNO

0 comments:

Post a Comment