Saturday 29 June 2019

Perkasakan Kerjasama UMNO-PAS Berasaskan Prinsip Membela Rakyat


KUALA LUMPUR, 29 Jun – Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki menekankan keperluan untuk terus memperkasakan kerjasama antara parti itu dengan PAS.

Menurut beliau penekanan tersebut yang melibatkan kerjasama antara kedua-dua parti diperkasakan berasaskan prinsip Islam dan membela rakyat.

“Alhamdulillah hari ini diberikan kesempatan merasmikan Persidangan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Mersing di sebelah pagi dan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Pengerang di sebelah petang.

“Tahun ini buat pertama kali dalam sejarah Mesyuarat Perwakilan UMNO di Pengerang dan Mersing dihadiri delegasi kepimpinan tertinggi PAS kawasan.

“Dalam ucapan saya sekali lagi ditekankan keperluan untuk kerjasama dan permuafakatan UMNO-PAS diperkasakan atas prinsip Islam dan demi membela rakyat,” katanya menerusi catatan di facebook.

Katanya lagi, Insya-Allah jika kerjasama disandarkan pada prinsip Islam, pastinya akan dirahmati Allah dan berkekalan sifatnya.

Apa yang penting katanya lagi harus jujur dan ikhlas dalam permuafakatan dan melihat kekuatan yang ada pada kedua-dua pihak untuk saling tampung menampung kelemahan masing-masing.- MediaUMNO

0 comments:

Post a Comment