Wednesday 16 August 2017

Lawan Tun M Mesti Mula Dari Kubang Pasu – Khairul Azwan


JITRA — Usaha serta strategi untuk mempertahankan parti keramat UMNO daripada terus diserang dan cuba dihancurkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad perlu bermula di daerah Kubang Pasu, kata Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairul Azwan Harun.

Beliau berkata, ini kerana daerah tersebut merupakan ‘simbolik’ kepada berpusatnya kepimpinan Dr Mahathir selama 22 tahun menjadi perdana menteri.

“Di Kubang Pasu ini kita sedar musuh nombor satu kita ketika ini ialah Tun Dr Mahathir Mohamad, orang yang cukup kita sayangi suatu ketika dahulu.

Di bumi Kubang Pasu inilah menjadi saksi kesetiaan dan wala’ kita kepada dia suatu ketika dahulu, bahkan waktu itu kita tahu macam-macam perkara, tindakan dan pengakuan yang dia buat, tapi kerana wala’ kita mengizinkan, membenarkan dan menghalalkan apa jua tindakan dan ungkapan dikeluarkan beliau,” kata Khairul Azwan.

Beliau berucap merasmikan Persidangan Perwakilan Pemuda UMNO Kubang Pasu di Dewan Institut Kemahiran Belia Jitra di sini malam tadi. Turut hadir Ketua Pemuda bahagian itu Datuk Hasmuni Hassan.

Sehubungan itu Khairul Azwan mahu anggota UMNO di bahagian itu agar tidak takut dengan bayang-bayang Dr Mahathir yang pernah menjadi Ketua UMNO Bahagian Kubang Pasu itu, sebaliknya bangkit menentang bekas pemimpin yang mempunyai banyak helah dan strategi untuk memecahkan UMNO.

“Jalan dan laluan yang telah dipilih oleh dia (Dr Mahathir) tanpa ada paksaan oleh kita, pilihan dibuat sendiri oleh dia untuk meninggalkan kita dan bukan kita pecat dia, dia sendiri pilih untuk menentang kita, dia sendiri pilih untuk meninggalkan kita, ” katanya.

Menggunakan bahasa kiasan, Khairul Azwan berkata sudah tiba masanya anggota dan pemimpin UMNO di kawasan itu mengguna pakai taktik ala ketenteraan dalam menentang ‘musuh nombor satu negara itu’.

“Kalau masuk medan perang dan musuh cuba menyerang kita, maka kita mesti tembak dahulu dan untuk mengalahkan musuh kita mesti tembak di kepala, bukan kaki atau tangan.

“Hari ini itulah kita perlu buat untuk berhadapan dengan Dr Mahathir… hulubalang dan panglima perang mesti cari jalan untuk kalahkan dia dan bala tenteranya,” katanya.

0 comments:

Post a Comment